2011年2月26日星期六

我十歲,離婚 Moi Nojoud, 10 ans, divorcée (2011年2月26日)


香港買返來既書,法文原著Moi Nojoud, 10 ans, divorcée 中譯本~

書並不厚,我花咗一個早上已經睇完全書~ 睇完之後感覺真係好無奈......

書記述2008年發生喺葉門既一宗童婚事件,年僅10歲既小女孩Nojoud Ali 喺父親排之下,毫無選擇之下下嫁一個30歲既男人,婚後不斷受到丈夫性虐毒打......

小女孩不甘接受殘酷現實,獨自趁機逃走到當地法院要求離婚!

最後喺一位專攻女性權利既女律師Shada Nasser 協助下,成功獲法官宣佈離婚成立,事件暴光得到全世界傳媒關注回教國家童婚問題。

Arranged Marriage + 童婚一直都係伊斯蘭國家千秋萬代既傳統,喺伊斯蘭國家非常普遍!

單單喺葉門就有超過一半女性喺18歲之前已經嫁作人婦,而童婚更成為當地女孩失學既主要原因,全國文盲女性多達70%......

雖然隨住時代進步,世界人權 + 女性權利改善,葉門喺1999年曾經修正當地婚姻法 - 同意父母讓女兒於15歲結婚,但喺女方進入青春期前不得發生關係~

不過傳統再加上落後部落流傳"娶妻九歲,幸福永遠"既觀念 ,依條已稍為改善咗既婚姻法根本等同虛設,無人遵守......

可見Nojoud 既故事只係存在喺伊斯蘭國家裡面冰山一角,所不同既係Nojoud 有勇氣站出來改變自己命運!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nojoud 既故事令我唸返起一件往事......

我來英初期入讀既college,認識咗一對來自巴基斯坦既年輕夫婦同學,佢地係我至今見過所有中東國家人士之中最靚仔靚女既couple ,非常登對且恩愛~

佢地當時已有一個好可愛既小男孩,每日見佢地一齊推住BB車返學,將小男孩交比college 附設既託兒所照顧後去上課,活脫脫一個幸福家庭典範!

同佢地熟絡後女方曾經向我道出佢地未來到英國之前,喺自己家鄉所發生既事......

佢 + 丈夫青梅竹馬,長大後相愛~ 但無奈男女雙方家長都唔認同佢地既關係,更各自為佢地安排好arranged marriage (即我國以前果種盲婚啞嫁!)

喺佢地既國家,佢地根本無自主權 - 尤其係女性~ 當佢地打算放棄爭取既時候,女方發現自己懷有身孕!!

生活喺伊斯蘭國家且已有arranged marriage 婚約,唔係處女已經好大鑊,加上懷有婚約以外既男性既BB,罪加一等啦!

可幸男方屋企叫做有d錢,於是男方喺屋企偷咗一筆錢,同女方一齊私奔來到英國尋求庇護.....

女方來到陌生既國家,曾經因為太掛住媽媽,偷偷打過一次電話返屋企,不過女方哥哥恐嚇警告佢 - 妳破壞咗我地屋企既名譽,令我地蒙羞! 若妳有朝一日再踏足家鄉半步,我會親手一槍打死妳!!

事隔多年,我離開college 後已經同依對夫婦失去聯絡~ 不過至今佢地既事我仍然好深刻! 希望佢地喺英國依個自由既國度生活安好,永遠幸福~

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

睇完"我十歲,離婚"依本書,加上憶起自己身邊曾經認識過既人既經歷,我真係好慶幸感恩自己出生喺香港 - 一個好多人認為唔完美,但最起碼自由唔封建既地方!

我自己其實係傾向無神論,但我相信世界所有宗教本質都係導人向善~

好多人因為911後加上世界一連串恐怖襲擊事件,將責任歸疚伊斯蘭教可蘭經等等......

記得當年有一d奉伊斯蘭教既同學要喺齋戒月守齋 - 每年守齋期間,從朝早到黃昏都唔可以進食~ 放學時佢地向我地一眾同學訴苦好肚餓,當時我 + 同學好衰咁特登喺佢地面前提麥當勞魚柳包 + 薯條......( sorry 啊!)

當然佢地知我地只係講笑啦! 佢地完全唔介意,只係無奈苦笑!

我想講既係 - 當現今世界好多人認為伊斯蘭教、可蘭經等同恐怖份子,依點我係完全唔認同!

因為我自己親身認識信奉伊斯蘭教既朋友,佢地都係友善可親既人~

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
 講返本書......

依本絕對唔係一本令人睇得開心既書! 

而且仲會一路睇一路為葉門當地荒謬既傳統習俗激鬼氣!!

但我肯定睇完書既人,都會感恩自己生活喺一個自由有人權既國度~

主角10歲小女孩Nojoud 勇敢提出離婚要求,已經喚醒咗世界對伊斯蘭國家童婚問題關注!

雖然要完全脫離封建童婚習俗仍然有一大段距離,但最少Nojoud 既遭遇,對一向習慣啞忍逆來順受既葉門女性來講,起咗好大鼓舞作用!

Nojoud 之後,當地法院陸續接到其他小女孩提出既離婚要求而獲得處理~

想提一提書中篇幅非常少交代既Nojoud 姨母"道拉" - 道拉並非Nojoud 既真姨母,而係Nojoud 爸爸既第二位妻子! (伊斯蘭教行一夫多妻制架嘛~)

道拉雖非Nojoud 母親,但當日Nojoud 向道拉申訴被自己丈夫性虐毒打,係道拉建議Nojoud 去法院提出離婚要求;
而且道拉經濟拮据,仍然為自己"哎吔女"提供去法院既路費......
我真係覺得佢好偉大啊!

雖然一開始睇書既時候已經知道Nojoud 成功擺脫丈夫既魔掌,不過我一向睇書都會好投入,一路睇路好肉緊呢......

不過全書有一點我搲爆頭都唔明白......

 明明Nojoud Ali 係一個葉門小女孩......

 點解書封面既相竟然係一個西方白人小妹妹來呢???


沒有留言:

發佈留言

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...